AVA lanceert JOYBOX: simpel, snel én samen knutselen

Een box vol leuke DIY concepten voor het hele gezin

AVA lanceert samen met advertising agency Friendship ‘JOYBOX’: fantasierijke DIY boxen om samen met je kinderen thuis creatief aan de slag te gaan. Vanaf vandaag kunnen ouders toffe qualitytime simpelweg online bestellen via www.joybox.be. Een pooping unicorn, corona piñata of verrassende voeldoos maken,… het kan allemaal. Vanaf €35 krijg je een kant-en-klaar origineel DIY concept aan huis geleverd. Met JOYBOX wil AVA gezinnen inspireren om hun creativiteit de vrije loop te laten en zich vooral samen te amuseren. JOYBOX maakt het creëren van memorabele familiemomenten gemakkelijk. Geen schermen, voorbereidend werk of stress, wél samen zorgeloos knutselen en genieten. Met elke box entertain je moeiteloos 1 à 2 kinderen, tussen de drie en de twaalf jaar oud. Geregeld zullen er ook nieuwe ludieke boxen uitgebracht worden.

Creatieve qualitytime, aan huis geleverd

Fun en creativiteit, zonder opzoekwerk of gedoe voor de ouders. Het kan bijna niet eenvoudiger: je kiest samen welke JOYBOX jullie het leukste vinden, en drie dagen later wordt de box aan huis geleverd. JOYBOX is een instant, last minute oplossing om samen met je kinderen van een verrassende, fijne namiddag te genieten.

Elke JOYBOX is een complete set waar je direct mee aan de slag kan. De box bevat alle DIY-benodigdheden: van de juiste lijm tot kleurrijke pompons voor de final touch. Mama’s en papa’s moeten op voorhand dus nergens aan denken (‘Heb ik wel de juiste kleurstof gekocht?!’), en kunnen zo ten volle genieten met hun kinderen.

JOYBOX: DIY zonder gedoe, weg van alle schermen

“Het idee voor JOYBOX is ontstaan op een druilerige zondagnamiddag.”, vertelt Philippe Blondé, creatief directeur bij Friendship, "Mijn twee kinderen van 5 en 9 entertainen is geen sinecure. Naar de overpriced cinema dan maar? Of weer uren op de iPad? Zoals de meeste ouders wil ik mijn kinderen creatief bezighouden, liefst zonder dat ze veranderen in ‘screen-zombies’. We zien steeds meer kinderen en volwassenen verslingerd raken aan hun schermen. Ze zijn vast onderdeel geworden van ons leven, elke dag, maar mogen ook niet de overhand nemen. Tijd samen doorbrengen, samen je verbeelding gebruiken, samen knutselen of iets creëren is veel impactvoller dan samen zielloos zitten scrollen. Later ga je ook niet terugdenken aan al die leuke momenten samen op je smartphone of iPad, toch? Maar… elk weekend opnieuw op zoek moeten gaan naar inspiratie is niet evident. Juist daarom bieden we met JOYBOX ouders een instant oplossing: geen opzoekwerk, geen gedoe, gewoon alle DIY-benodigdheden in één keer aan huis geleverd. Dit is de ‘Hello Fresh’ van DIY thuisactiviteiten en hobby’s. Daarvoor is AVA, een Belgisch familiebedrijf met alles om het te maken qua knutselbenodigdheden, de gedroomde partner."
Fay en Koen Van Weddingen, bestuurders van AVA, beamen dit: “Als rasecht familiebedrijf staan wij volledig achter het creëren van quality family time. Creativiteit in alle facetten is een must voor een succesvolle toekomst van opgroeiende kinderen. Het aanscherpen van deze creatieve skills gecombineerd met een mooi familiaal moment is wat AVA wil bieden. Wij geloven in het succes van totaalpakketten om de klanten te faciliteren. Het succesverhaal van onze kant-en-klare pakketten voor feesttafels, kerstbomen en knutselen zijn hier een voorbeeld van. AVA en Joybox delen dezelfde complementaire strategie.”

Knotsgekke en trendy DIY concepten

De filosofie van JOYBOX is ‘In Fun We Trust’. Hoe gekker het concept, hoe beter dus.
JOYBOX lanceert met vier fantasierijke boxen: kies voor het knutselen van een ‘Corona piñata’, een ‘Poke-in-the-eye-monster calendar’, een ‘What’s in the box’ voeldoos of een ‘Pooping unicorn’. En geen zorgen als je alle boxen hebt uitgeprobeerd, geregeld komen er nieuwe themaboxen bij.

“Elke JOYBOX werkt één uniek origineel concept uit, en dat mag gerust met een hoekje af.”, zegt Philippe Blondé (creatief directeur Friendship), “Het moet vooral fun zijn om samen te maken. De boxen zullen ook inspelen op trends: een Fortnite en TikTok box staan bijvoorbeeld zeker op de planning."

AVA helpt ouders creatief zijn

Met dit nieuwe innoverende concept komt AVA tegemoet aan de nieuwe noden en behoeften van families. Tijdens de Coronacrisis waren mama’s en papa’s plots niet enkel ouder, maar ook fulltime leerkracht en entertainer. En na een zestal maanden entertainen is het ‘creatieve vat’ bij veel gezinnen leeg.

“We voelen zeer sterk dat ouders niet enkel nood hebben aan knutselitems, maar vooral ook aan creatieve concepten.” zeggen Fay en Koen Van Weddingen, bestuurders van AVA, “JOYBOX biedt ouders een hapklare, betaalbare en toegankelijke oplossing om creatief te zijn met het hele gezin. Aangezien momenteel nog steeds wordt aangeraden om zoveel mogelijk binnenshuis te blijven, komt dit concept voor veel ouders als geroepen. We hopen dat gezinnen samen toffe, creatieve namiddagen zullen beleven dankzij JOYBOX.”

'Pooping Unicorn' JOYBOX

'Corona piñata' JOYBOX

'What’s in the box’ ​ JOYBOX

‘Poke-in-the-eye-monster calendar’ JOYBOX

Alle JOYBOX beelden vindt u hier.

### EINDE PERSBERICHT ###

Persinfo
Voor meer informatie over JOYBOX of interviews met AVA/Friendship, contacteer Eline Vervloet, PR Manager MMBSY.

Over AVA
AVA is een Belgische retailer met 50 winkels verspreid in België en Luxemburg. Het familiebedrijf biedt al meer dan 60 jaar alles aan om elk moment in het leven uniek te maken: geboorte, verjaardag, communie, jubileum en andere feestelijke momenten. Ook de afdeling hobby- en bureaumateriaal voorziet alles om het te maken. De webshop ava.be is een bron van inspiratie en garandeert een snelle levering. Een eigen productieafdeling in Temse produceert en ontwerpt servetten, tafellopers, tafelrollen en placemats. AVA levert eveneens aan professionele klanten en exporteert ook naar het buitenland.

Over Friendship
Antwerps reclamebureau, unboring advertising since 2013.
Als reclamemakers moeten we mensen hun leven beter, leuker en interessanter maken. Samen met merken. Friendship HQ is gevestigd op het enige drijvende kantoor van Antwerpen, aan het MAS. De voorbije jaren wonnen ze met hun campagnes, merkstrategieën en ideeën verschillende awards waaronder ook de Grand Prix, de grootse onderscheiding van Creative Belgium.

Eline Vervloet

Persberichten in je mailbox